torsdag 20 oktober 2016

Inspiration deluxe!

Dag 2 inleddes av Amy Cuddy som är socialpsykolog, verksam på Harvard Business School och författar till boken Presence. Amy pratade mycket om vikten om att vara närvarande och att känna sig stark i sig själv för att kunna vara sitt bästa jag i alla situationer.  Hon pratade även hur detta avspeglar sig i vårt kroppsspråk. Jag blev så inspirerad av henne och hennes framförande att jag gick därifrån med boken i handen.

- Amy Cuddy 
En annan mycket inspirerande kvinna som talade under dagen var Mary Ann Tighe, CEO på CBRE i New York. Hon har utsetts till New Yorks mäktigaste kvinna och har spelat en stor roll i förändringen av New Yorks skyline. Mary Ann sa många kloka ord under sin presentation och jag tänkte dela med mig av några råd som jag personligen tyckte var särskilt tänkvärda (även om de egentligen borde vara självklara):
  • Sträva inte efter perfektion, det hämmar innovation.
  • Varje framgång är unik. Det finns ingen som vunnit framgång genom att kopiera någon annan. Tillåt dig själv att vara unik och använd din egenskaper på det sätt som passar dig bäst för att nå framgång. 
  • Du kan göra vad som helst men inte allt, kanalisera din energi. 

Mary Ann höll i en paneldebatt efter sin föreläsning där Ric Campo
så klokt framförde att kulturen inom ett företag alltid slår strategier. 

Amys och Mary Anns föreläsningar var helt klart dagens höjdpunkt! Utöver det deltog jag på seminarier om publika platsers påverkan på omkringliggande fastigheter och stadsutvecklingen, exempelvis High Line samt konstens plats i den växande staden. 

Deltog i panelen gjorde Isabel Castilla som jobbat med High Line, Stacy Patton som arbetar
med Atlanta Beltline och Daniel Barasch som arbetar med det kommande projektet Lowline

Dagen avslutades med en middag där även Gail Ayers, ordförande sedan elva år tillbaka för CREW Network Foundation, avtackades. 



Jeanette Flory-Sagan & Devan Perry, två nyfunna vänner
som jag definitivt ska hålla kontakten med.   

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar