onsdag 19 oktober 2016

CREW Network Convention- Dag 1

Nu har CREW Network Convention dragit igång och det har varit en eftermiddag fylld med information och många nya möten. Enligt min mening finns det inget bättre land än USA att resa till ensam, alla är så välkomnande och öppna.

Registrering- check!

Syftet med CREW är att lyfta kvinnor inom fastighetsbranschen. Jag är verkligen imponerad över det som jag har hört under dagen och inspirerad av nätverket och alla dessa fantastiska kvinnor. Det är drygt 1 400 deltagare i år som representerar olika städers CREW-nätverk. Under mässan idag träffade jag Washingtons förra CREW-ordförande som bjöd in mig till en middag som de anordnar ikväll, så trevligt! 

Mingel på eftermiddagens mässa där lokala och internationella företag
 inom fastighetsbranschen ställde ut. Lite som ett "mini" Business Arena.  

Men innan allt drog igång hade jag, tack vare jetlag, några timmar över på morgonkvisten till att ta mig runt i ett sommarvarmt New York.


Det blev en morgonpromenad i Central Park. 

Följt av ett besök vid World Trade Center där Skanska nyligen slutfört bygget av
Oculus, så kul att se!

WTC Memorial, så fint hur de omkringliggande byggnaderna speglar sig i vattnet. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar