söndag 23 oktober 2016

Big lights will inspire you!

Det har varit fantastiskt att få tillbringa de senaste dagarna på CREW Network Convention och jag tar med mig så mycket från de här dagarna. Den energi och kraft som skapas när så många kvinnor träffas och inspirerar varandra behövs för att kunna fortsätta arbeta för en mer öppen, inkluderande och jämställd bransch (och samhälle). Det inte är något som kommer att ske av sig själv, vi har alla, oavsett kön, ett ansvar.

Jag har många gånger fått frågan varför jag tror att jag fick utmärkelsen Årets Unga Fastighetskvinna. Jag vet att det finns massor av unga, drivna och kompetenta kvinnor i branschen som förtjänar utmärkelsen lika väl som jag. Jag har dock haft glädjen att tidigt i min karriär få arbeta tillsammans med fantastiskt kompetenta kollegor och under modigt ledarskap där jag tidigt har fått ta mycket ansvar. Jag har blivit sedd och uppmärksammad för det arbete som jag har gjort och för de egenskaper och kvalitéer som jag besitter.

När jag fick veta att jag var nominerad till denna fina utmärkelse kändes det som en vinst i sig, att det sedan skulle resultera i detta äventyr hade jag aldrig kunnat föreställa mig då. Nu sätter jag punkt för det här kapitlet och inleder ett nytt för denna resa. De kommande dagarna kommer min arbetsplats att vara på Skanskas kontor på 32:a våningen i Empire State Building.  Jag kommer även hinna med platsbesök på pågående Skanska-projekt där man har goda exempel på hur man jobbat med mångfald.

Nästa veckas arbetsplats skymtas i bakgrunden från High Line. 
   Stort tack till alla er som har följt min vistelse här i New York och mitt deltagande på CREW Network Convention! 

Om ni har några tankar eller frågor kring det som jag har skrivit om i här i bloggen eller andra funderingar hittar ni mig på LinkedIn. Tveka inte att höra av er. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar